Nauka i zabawa – klocki LEGO® dla najmłodszych

Klocki LEGO® dla najmłodszych – LEGO® Duplo

LEGO® Duplo to klocki dla najmłodszych dzieci. Mają odpowiednie kształty, kolory i rozmiary – są większe od standardowych klocków LEGO®, dzięki czemu układa się je łatwiej przez najmłodszych konstruktorów. Wszystko po to, by zainteresować maluchy, zachęcić je do zabawy, a przy okazji uczyć.

Klocki LEGO® Duplo są przeznaczone dla dzieci w wieku od półtora roku do około 5 lat, choć górna granica jest oczywiście tylko umowna. Klockami LEGO® dla najmłodszych mogą z powodzeniem bawić się także starsze dzieci (często nawet dorośli chętnie sięgają po te zestawy). 

Wśród zestawów LEGO® Duplo znajdują się klocki mniej i bardziej skomplikowane. Są wśród nich zestawy, takie jak Dom Rodzinny, Moje Pierwsze Przyjęcie czy Laboratorium Superbohaterów, a także klocki dla najmłodszych, takie jak: Pociąg ze Zwierzętami, Moja Pierwsza Układanka czy Moje Pierwsze Zwierzątka na Równoważni.

Jak LEGO® mogą uczyć poprzez zabawę? Sprawdź!

 

 

 

 

Poznawanie przedmiotów – zabawa klockami LEGO® dla najmłodszych 

Poznawanie nowych przedmiotów, badanie ich kształtu, wielkości czy koloru wzbudza w dzieciach ciekawość świata. Maluchy stają się bardziej zainteresowane otoczeniem, a ich umysły rozwijają się lepiej. 

Ponadto poznawanie przedmiotów, ich podnoszenie obracanie i przesuwanie sprawia, że dzieci trenują zdolności motoryczne oraz rozwijają mięśnie palców.

W przypadku najmłodszych pociech kolorowe klocki LEGO® mogą zachęcać je do poruszania. Podczas nauki chodzenia maluchy poruszają się w kierunku przedmiotów, które rozpoznają. Zwykle są to zabawki (ta sama zasada dotyczy nauki pływania przez najmłodsze dzieci – płyną one w stronę czegoś, co znają).

Nauka logicznego myślenia i poznawanie skutków dzięki zabawie klockami LEGO®

Składanie klocków LEGO® to nauka tego, w jaki sposób przedmioty mogą do siebie pasować. Gdy dzieci ze swoich pierwszych klocków budują nawet proste przedmioty, takie jak wieża, uczą się stawiania sobie celów i konsekwencji w osiąganiu sukcesów. 

Taka nauka sprawia, że maluchy zaczynają przewidywać skutki działań, a co za tym idzie – mogą wymyślać własne historyjki, odnosząc je do otaczającego je świata. Jak to się ma do klocków LEGO® Duplo? Można zobrazować to na prostym przykładzie – gdy dziecko kolejny raz będzie budowało wieżę, w końcu nauczy się, że skutkiem wznoszenia wysokiej budowli z klocków jest to, że w pewnym momencie budowla się przewróci.

Poznawanie emocji i siebie samych podczas zabawy klockami LEGO® dla najmłodszych

Zabawa klockami LEGO® to dla najmłodszych sposób na poznawanie siebie i rozpoznawanie emocji. Gdy dzieci cierpliwie czekają na swoją kolej w zabawie, uczą się szacunku dla innych. Dzieci (w szczególności najmłodsze) zwykle bardzo nie lubią czekać, dlatego zabawa klockami LEGO® Duplo razem z innymi maluchami to dla nich duży krok w zrozumieniu, jak działa świat i na czym polegają relacje międzyludzkie. To także dowód na to, że dzieci zaczynają uczyć się społecznych interakcji.

Dowodem na to, że dzieci zaczęły odczuwać emocjonalne skutki swoich działań (zrobienia czegoś dobrze lub źle), jest okazywanie emocji po skończonej zabawie. Dzięki temu maluchy uczą się, jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami. 

Jak widzisz, zabawa klockami LEGO® dla najmłodszych niesie za sobą masę pozytywnych skutków. To doskonały sposób na to, by podczas zabawy rozwijać w maluchach zdolności motoryczno-ruchowe, interpersonalne, językowe czy emocjonalne. To także doskonały sposób na naukę pierwszych słów i liczb, a także naukę liczenia i czytania.

 

do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl